Over mij

Welkom op mijn blog! Leuk dat je er een kijkje komt nemen! Ik ben Caro, vrouw 41 jaar, jong van geest en mateloos geïnteresseerd in het leven! Groet caro

dinsdag 31 juli 2012

Oude kermis

Bij mijn ouders in het dorp is er ieder jaar kermis. De laatste week van juli. Op de laatste vrijdag van de kermis is het traditie dat er "oude' kermis is. Oude kermis houdt in dat er allerlei festiviteiten zijn die met oude ambachten te maken heeft.
Mijn kinderen vinden dit prachtig en voor ons is het dan ook traditie geworden om samen met opa en oma hier naar toe te gaan. Er valt van alles te zien.
Manden maken, ringsteken op verklede paarden, dikbil koeien, steenwerpen, schapen scheren, spijkers in boomstammen slaan, konijnen, kippen en ander pluimvee bewonderen.
Lokale producten proeven en koeienmelken.
Dit jaar stonden de kinderen met open mond te kijken hoe de schapenscheerder de schapen van hun wollen jasje ontdeed.


Na de oude kermis gaan we ook even naar de nieuwe kermis. De kinderen mogen van mijn ouders altijd drie dingen kiezen die zij willen doen. Stoere kleuterzoon koos twee maal voor eendjes vangen en 1 keer touwtje trekken. Hij vergaarde allemaal plastic piratenspullen waar hij dol op is en dochterlief koos voor touwtje trekken, ballen gooien en hangen in het grote elastiek en dan lekker koppeltje duiken.
De kinderen genoten! Dit is ook echt de enige kermis die wij bezoeken aangezien manlief en ik de kermis erg duur vinden. Duur met troep dat snel stuk gaat. Maar de ene keer in het jaar dat ze dan ook gaan met opa en oma is dan ook heel bijzonder en genieten zij en wij er intens van.
Traditie getrouw koopt oma 20 oliebollen die wij dan lekker bij hun op de boerderij in ruste lekker opsmullen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten