Over mij

Welkom op mijn blog! Leuk dat je er een kijkje komt nemen! Ik ben Caro, vrouw 41 jaar, jong van geest en mateloos geïnteresseerd in het leven! Groet caro

vrijdag 1 februari 2013

Zorgkosten

Sinds dit jaar hebben we (zoals eerder geschreven) alleen een basisverzekering.
Na lang wikken en wegen hadden we dit besluit genomen en de gok gewaagd om eens een jaar te kijken of het ons geld zou opleveren of niet.

Gisteren moesten wij met het hele gezin naar de tandarts.Voor het eerst vond ik het spannend om naar de tandarts te gaan. En niet voor de tandarts zelf maar of we duur of niet uit zou zijn.

De kinderen vallen onder de basisverzekering dus dat maakt (om het geld) niet uit.

Ik voelde al wat verdachts aan mijn tanden. Een randje (rakkeltje) aan mijn voortand en ik had het idee dat er een vulling links boven uit was gevallen.
Maar de tandarts slijpte het randje weg en mijn gebit was weer goedgekeurd voor een half jaar.
Pfffffffffffffffffffffff fijn! Ook manlief kwam er goed van af maar wel met de (zoveelste) waarschuwing dat hij goed moet flossen.

Nou ben ik wel benieuwd wat de tandarts in rekening brengt....als het alleen een periodieke controle betreft kom ik uit op 42 euro voor manlief en ik samen....dat betekent al een grote winst op de niet aangeschafte aanvullende verzekering...


3 opmerkingen:

  1. Tsjee, ik kan me inderdaad goed voorstellen dat je met spanning op die tandartsstoel lag. Gelukkig dat het allemaal meeviel.

    Ik durfde het niet aan, ik heb elk jaar wel gaatjes en de tandarts heeft het ook afgeraden om het niet te nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben ook de aanvullende tandarts verzekering opgezegd, omdat we daaraan meer betaalden dan de tandarts kostte.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi,

      Ik heb ook voor het eerst geen tandartsverzekering, en eerste consult viel ook hier gelukkig mee:-).
      Ik heb sinds januari 2013 een extra spaarrekening geopend, en daar zet iknhet bedrag op wat ik anders kwijt zou zijn aan tandartsverzekering, en ik spaar per maand daar een klein bedrag op voor het eigen risico. Als het dan dit jaar meevalt, heb ik voor volgend jaar een buffer en minder spanning en risico mbt mogelijke zorgkosten.
      Dat is nu wel krap per maand, maar zo vang ik toch een eventuele tegenvaller een beetje op, en ik houd door de extra rekening ook overzicht. Werkt tot nu toe goed voor mij,

      Succes, groetjes, Jehanne

      Verwijderen