Over mij

Welkom op mijn blog! Leuk dat je er een kijkje komt nemen! Ik ben Caro, vrouw 41 jaar, jong van geest en mateloos geïnteresseerd in het leven! Groet caro

woensdag 28 november 2012

The Queen of Versailles

Het is deze week de week van Hoezo Armoede? Meer informatie kun je vinden op www.hoezoarmoede.nl
Vorige week keek een documentaire van Hollan.d Do.c  met als titel Queen of Versailles.


Een  vrij vertaalde strekking van het verhaal: multi multi multi biljonair is rijk geworden door zijn bedrijf "Timesharing" (dus kort gezegd mensen een vakantiewoning laten kopen, onder druk naar mijn mening...) en dus zoveel geld heeft dat hij een huis laat bouwen van ruim 8000 meter dat lijkt op het kasteel van Versailles, want ach je moet toch wat! Meneer heeft een wat jongere vrouw met borsten die elke keer bij het filmen van de docu groter lijken te worden.

Als ze druk bezig zijn met het laten bouwen van het huis slaat de crisis toe. De mensen die via Timesharing een vakantiewoning hadden gekocht konden dit niet meer betalen en tralalalala Timesharing kwam in de problemen dus Meneer Versailles uit eindelijk ook. Maar erger nog Mevrouw Versailles helemaal. Van de ruim 53 dienstmeisjes bleven er nog maar 8 over de rest werd ontslagen. Ik zou niet bij die 8 overgebleven willen zitten overigens, want het werk werd er niet minder om. De dienstmeisjes werkte praktisch dag en nacht en zagen hun eigen kinderen bijna niet.

Ook moesten er wat spullen en villa's weg en gut ja wat zouden ze nou met Christmas doen? Mevrouw Versailles kon het kopen niet laten en kocht dus wel cadeautjes. Voor Meneer Versailles kocht ze Monopoly, waarop hij antwoordde, maar schat dit hadden wij toch al in huis? Maar mevrouw kon het niet vinden dus kocht het nieuw. Prima op hun budget zal het geen aanslag zijn geweest maar het gaat uiteraard op het principe. De borsten zag ik trouwens gedurende de uitzending gelijk blijven, maar dit terzijde.

Goed, wat ik wil zeggen is dat ik zo ontzettend blij ben dat ik deze luxe problemen niet heb! Wij kunnen net rond komen en leven zuinig maar wij zijn gelukkig en vooral tevreden! Ik zou graag mevrouw Versailles een beetje tevredenheid willen geven (of laten kopen;-)) en of ze nou leert nederig te zijn en dankbaar voor wat ze allemaal heeft, niets daarvan. Arme Mevrouw Versailles en RIJKE ikke!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten